Winnaar AMMA Award 2020 | Beste content- en engagementstrategie
Opdracht:
Een speeltoestel ontwikkelen om samenspelen op het schoolplein te bevorderen en eenzaamheid bij kinderen tegen te gaan.
Het toestel maakt het kinderen gemakkelijk om aansluiting te vinden bij leeftijdsgenoten. Vragen om mee te spelen hoeft niet meer, iedereen die in het speciaal vormgegeven vak rondom het toestel gaat staan speelt mee. Het eerste toestel is geplaatst bij basisschool Hof ter Weide in Utrecht. Het Speelkwartier helpt kinderen een spel kiezen. Van politie en boefje tot tikkertje en buskruit; door aan z'n neus te draaien komt er een emoji van het te spelen spel in z'n oog in beeld; voor elk kind leesbaar ongeacht leeftijd of achtergrond. Alle kinderen die in het speciale speelvlak staan spelen automatisch mee.
Concept | Ontwerp | Art Direction | Realisatie: Jos Kluwen
Opdrachtgever: Posterscope Netherlands
Klant: Mattel
Project management: Springtidestudios
Fotografie: Tom Baas
projecten
UNO SpeelkwartierProject type
CleanWalk WandelstokProject type
VuurtoreneilandProject type
O'NeillProject type
Tent 6Project type
Bezoekerscentrum De KennermerduinenProject type